Metodiskās padomes sēdes
protokols Nr.2
23.12.2014.
Sēde sākās: plkst. 10.00
Sēdes vadītāja: Svetlana Meiere
Sēdē piedalās: MK vadītājas, priekšmetu skolotāji (skat. reģ.
lapā).
Sēde beidzās: plkst. 11.10
Darba kārtība:
izstrādāt vienotas prasības,
kritērijus un vērtēšanas skalu skolēnu radošo darbu (prezentācijas, esejas,…)
vērtēšanai dažādos mācību priekšmetos.
Sēdes sākumā tika
izskatīti dažādi skolēnu radošo darbu veidi: referāti, esejas, pārspriedumi,
prezentācijas, projekti u.t.t. Tika vienbalsīgi nolemts 2.-3.klasēs skolēnu
radošos darbus nevērtēt ballēs (var izmantot tikai formatīvo atzīmi), jo šajā
posmā notiek skolēnu apmācība pareizi veidot radošos darbus. 4.-12.klasēs skolēnu
radošos darbus vērtēt ballēs (summatīvā vērtēšana).
Sēdes
turpinājumā tika izskatītas dažādas literatūrā piedāvātas prasības, kritēriji
un vērtēšanas skalas skolēnu radošo darbu vērtēšanai dažādos mācību
priekšmetos. Tika nolemts:
1. katram tādam
skolēnu radošajam darbam, kā referāts, eseja, pārspriedums u.t.l., atkarīgi no darba tēmas, mērķi un
uzdevumiem priekšmetu skolotājs pats sastāda kritērijus un vērtēšanas
skalu, ar kuriem pirms radošā darba
izpildi iepazīstina skolēnus;
2. skolēnu tematisko prezentāciju vai projektu vērtēšanai krievu valodā un literatūrā un latviešu
valodā un literatūrā skolotāji izmanto 1.pielikumā piedāvātu
tabulu (no projekta „Atbalsts valsts valodas apguvei un bilingvālajai
izglītībai” ietvaros izdotas Rokasgrāmatas latviešu valodas un
literatūras skolotājam par formatīvo un summatīvo vērtēšanu, 2011.gads),
ar kuru pirms radošā darba izpildi
iepazīstina skolēnus;
3. skolēnu tematisko prezentāciju vai projektu vērtēšanai mācību priekšmetos (izņemot krievu valodā un literatūrā,
latviešu valodā un literatūrā, vizuālajā mākslā un kulturoloģijā) skolotāji
izmanto 2.pielikumā piedāvātu tabulu, ar kuru pirms radošā darba izpildi iepazīstina skolēnus;
4. skolēnu tematisko prezentāciju vai projektu vērtēšanai kulturoloģijā skolotājs vērtē sekojoši
(par to katru reizi brīdinot skolēnus):
Darbā jābūt
apmēram 10 slaidi. Kopā par darbu skolēns var saņemt 10 punktus = 10 balles.
Ø
par darba noformējumu – ne vairāk, ka1 (vai 2)
punkts
Ø
par darba saturu – ne vairāk, ka 7 (vai 6)
punkti
Ø
par izstāšanos – ne vairāk, ka 2 punkti.
5. skolēnu tematisko prezentāciju vai projektu vērtēšanai vizuālajā mākslā skolotājs vērtē,
izmantojot 3.pielikumā piedāvāto tabulu, ar kuru pirms radošā darba izpildi iepazīstina skolēnus.
1.pielikums
Skolēnu tematisko
prezentāciju vai projektu vērtēšana
krievu
valodā un literatūrā un latviešu valodā un literatūrā
Kritēriji
|
Punkti
|
Saturs (max - 10 p.)
|
|
Ievads, kas aizrauj klausītājus
|
1
|
Skaidra argumentācijas secība
|
2
|
Pamatots argumentu plānojums: no mazāk svarīgā uz
svarīgāko
|
3
|
Veiksmīgi izmantoti retoriskie līdzekļi
|
2
|
Nobeigums ar secinājumiem
|
1
|
Jauna informācija klausītājiem
|
1
|
Valoda
(max - 8 p.)
|
|
Precīza, skaidra un lēna runa, kas ļauj klausītājiem
uztvert visas domas
|
2
|
Pārliecinoša runa, runā pilnos teikumos
|
1
|
Atbilstoši akcenti, nav ne monotoni, ne dramatiski
pārspīlēti
|
1
|
Svarīgākās domas uzsvērtas un atkārtotas
|
2
|
Neparastu jēdzienu un svešvārdu izskaidrošana
|
1
|
Acu kontakts ar klausītājiem
|
1
|
Vizuālie materiāli (max - 8 p.)
|
|
Skolēns ir sagatavojis, piemēram, mācību plakātu, filmu
vai elektronisko prezentāciju jebkurā formātā
|
1
|
Vizuālie materiāli atbilst prezentācijai
|
2
|
Materiāli ir labi sistematizēti, un tie attiecas uz tematu
|
1
|
Materiāli ir pārskatāmi un viegli izlasāmi
|
1
|
Materiāli atspoguļo tikai svarīgāko
|
2
|
Materiāli ir oriģināli un labi noformēti
|
1
|
Citi aspekti (max - 4 p.)
|
|
Skolēnam ir atbilstoša, brīva stāja, uzstāšanās rada
pārliecinošu iespaidu
|
1
|
Skolēns brīvi pārvietojas, nestāv aiz pults vai galda
|
1
|
Precīzi tiek ievērots prezentācijas laiks
|
1
|
Klausītāju reakcija liecina par uzmanību un ieinteresētību
|
1
|
KOPĀ
|
30
|
Vērtēšanas tabula
Kritēriji
|
Saturs
|
Valoda
|
Vizuālie materiāli
|
Citi aspekti
|
KOPĀ
|
Maksimālais
punktu skaits
|
10
|
8
|
8
|
4
|
30
|
1.skolēns (grupa)
|
|||||
2.skolēns (grupa)
|
|||||
3.skolēns (grupa)
|
|||||
…
|
Vērtēšanas skala
Vērtējums
(ballēs)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
Punkti no…
|
1
|
3
|
6
|
10
|
14
|
17
|
21
|
23
|
26
|
29
|
Procenti
no … (%)
|
1
|
11
|
21
|
33
|
46
|
58
|
70
|
78
|
87
|
95
|
2.pielikums
Skolēnu tematisko
prezentāciju vai projektu vērtēšanas kritēriji
mācību
priekšmetos (izņemot krievu
valodā un literatūrā, latviešu valodā un literatūrā, vizuālajā mākslā un
kulturoloģijā)
1. Darba struktūra
(20%)
|
|||||||
8 p.
|
Skolēns informāciju
pasniedz skaidri, kodolīgi, interesanti, loģiskā secībā un auditorijai ir
viegli izsekot domu gājienam. Pārejas starp sadaļām ir līdzenas un
sasaistītas
|
6
p.
|
Skolēns informāciju
pasniedz skaidri, kodolīgi, interesanti, loģiskā secībā un auditorijai ir
viegli izsekot domu gājienam. Bet pārejas starp sadaļām ir līdzenas, nav
sasaistītas.
|
4 p.
|
Ne vienmēr skaidra,
kodolīga un loģiski secīga informācija. Auditorijai brīžiem ir pagrūti
izsekot, jo prezentētājs lēkā no vienas lietas pie otras. Vājas pārejas starp
sadaļām.
|
2
p.
|
Prezentāciju ir grūti
uztvert, jo informācija bieži nav secīga, ir neskaidra un neorganizēta. Ir
vairākas novirzes no galvenās tēmas. Neveiklas pārejas starp sadaļām.
|
2. Tēmas
pārzināšana (20%)
|
|||||||
8 p.
|
Skolēns lieliski pārzina un
izprot materiālu, tā saturu, pielietojumus un nozīmīgumu. Ir veikta dziļa
tēmas izpēte. Teicami atbild uz jautājumiem pār tēmu, kā arī tās atsevišķām
detaļām.
|
6
p.
|
Skolēns parāda labu
vispārēju izpratni par materiālu, labi pārzina tā saturu, pielietojumus un
nozīmīgumu. Ir veikta pamatīga tēmas izpēte. Labi atbild uz jautājumiem par
tēmu.
|
4 p.
|
Skolēns parāda daļēju
izpratni par materiālu, pietiekami pārzina tā saturu, pielietojumus un
nozīmīgumu. Nav pārāk dziļa izpēte. Daļēji atbild uz jautājumiem par tēmu.
|
2
p.
|
Skolēns parāda sliktu
izpratni par materiālu, virspusēji pārzina tā saturu, pielietojumus un
nozīmīgumu. Tēma izpētīta virspusēji. Vāji atbild uz jautājumiem par tēmu.
|
3. Radošums (10%)
|
|||||||
4 p.
|
Ļoti radošs un oriģināls
darbs. Tēlains izmantoto materiālu pielietojums un dizains. Neparasti izdales
materiāli, vizuālais noformējums vai prezentēšanas metodes
|
3
p.
|
Ir redzama zināma
oriģinalitāte un radošums prezentācijā.
|
2 p.
|
Rutīnas pieeja
prezentācijai ar nelielu oriģinalitāti un radošumu
|
1
p.
|
Radošuma trūkums. Ļoti
parasta un tipiska prezentācija.
|
4. Vizuālais un
tehniskais noformējums (10%)
|
|||||||
4 p.
|
Vienkārša, skaidra, viegli
lasāma prezentācija. Labi pārskatāms izkārtojums nodrošina skatītājam teicamu
uztveramību. Labs dizains, kas lieliski saskan ar saturu, turklāt efektīvi
pielietots. Skaitliska un komplicēta informācija strukturēta shēmās, diagrammās
un grafikos. Lielisks piemērs, ka lietot vizuālos līdzekļus, lai papildinātu
runu. Nav pareizrakstamības kļūdu.
|
3
p.
|
Lielākoties vienkārša,
skaidra, viegli lasāma prezentācija. Labs dizains, kas ir vienots ar tēmu.
Tiek izmantotas shēmas, diagrammas vai grafiki. Vizuālā informācija papildina
runātāju. Vietām pietrūkst vienota noformējuma. Ir atsevišķi nepārskatāmi
veidoti slaidi. Ne vairāk kā 2 pareizrakstamības kļūdas.
|
2 p.
|
Kopumā saprotama, taču
slaidos nav izcelta svarīga informācija. Vietām grūti lasāma prezentācija.
Vizuāli atbilstoša saturam, taču samērā primitīva. Neliela sapratne, kā
veidot saistošus vizuālos līdzekļus, lai papildinātu runu. Ne vairāk kā 3-4 pareizrakstamības
kļūdas.
|
1
p.
|
Zemas kvalitātes vai nekādi
vizuāli līdzekļi, grūti lasāma, tehniski nepareiza, slikti veidota
prezentācija. Slikta vienotība ar saturu. Saturs grūti uztverams
nepietiekamas uzskatāmības dēļ. Ne vairāk kā 5-7 pareizrakstamības kļūdas.
|
5. Kopsavilkums (20%)
|
|||||||
8 p.
|
Prezentācijā un prezentācijas
kopsavilkumā uzsvērti svarīgākie punkti, spēcīgi secinājumi par apskatīto
tēmu vai problēmu. Sniegtas atbildes uz izvirzītājiem jautājumiem, secinājumi
par mērķu sasniegšanu. Pausta skolēna pozīcija (attieksme) par tēmu.
|
6
p.
|
Prezentācijas kopsavilkumā
pieminēti galvenie punkti, ir secinājumi par apskatīto tēmu vai problēmu. Maz
pausta skolēna pozīcija (attieksme) par tēmu.
|
4 p.
|
Prezentācijas kopsavilkumā
neskaidri minēti svarīgākie punkti un secinājumi par apskatīto tēmu vai
problēmu. Minimāli pausta skolēna pozīcija (attieksme) par tēmu.
|
2
p.
|
Prezentācijā iztrūkst
kopsavilkuma, kā arī secinājumu par apskatīto tēmu vai problēmu. Nav pausta
skolēna pozīcija (attieksme) par tēmu.
|
6. Uzstāšanās (20%)
|
|||||||
8 p.
|
Lieliska uzstāšanās.
Acīmredzama pārliecinātība, viegls stāstījums, labs acu kontakts ar
klausītājiem, lieliski izmantoti žesti, piesaista auditorijas uzmanību, labi
lieto atgādnes (pierakstus). Skaidra, skaļa balss un precīzi izrunāti
termini. Ievērots laika limits.
|
6
p.
|
Laba uzstāšanās. Vērojama
pārliecinātība, raits stāstījums, pieņemams acu kontakts ar klausītājiem,
labi izmantoti žesti. Skaidra, saprotama balss un lielākoties precīzi
izrunāti vārdi. Ievērots laika limits.
|
4 p.
|
Pieņemama uzstāšanās.
Brīžiem teksts tiek lasīts no pierakstiem vai ekrāna, neliels acu kontakts ar
klausītājiem, manāmi daudz stostīšanās un vietām nav raits stāstījums. Nav ievērots
laika limits.
|
2
p.
|
Slikta uzstāšanās. Skolēns
ir nesagatavojies, uzstājas neveikli, lasa tekstu no ekrāna, pagriezies pret
auditoriju. Gandrīz nekāds acu kontakts. Nav ievērots laika limits.
|
Vērtēšanas tabula
Kritēriji
|
Darba struktūra
|
Tēmas pārzināšana
|
Radošums
|
Vizuālais un tehniskais noformējums
|
Kopsavilkums
|
Uzstāšanās
|
KOPĀ
|
Maksimālais
punktu skaits
|
8
|
8
|
4
|
4
|
8
|
8
|
40
|
1.skolēns (grupa)
|
|||||||
2.skolēns (grupa)
|
|||||||
3.skolēns (grupa)
|
|||||||
…
|
Vērtēšanas skala
Vērtējums
(ballēs)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
Punkti no…
|
1
|
4
|
8
|
13
|
18
|
23
|
28
|
31
|
34
|
38
|
Procenti
no … (%)
|
1
|
11
|
21
|
33
|
46
|
58
|
70
|
78
|
87
|
95
|
3.pielikums
Skolēnu radošo darbu vērtēšanas
kritēriji
vizuālajā mākslā
1. Atbilstība tēmai
|
|||||
2 p.
|
Darbs atbilst stundas tēmai
|
1 p.
|
Darbs daļēji atbilst
stundas tēmai
|
0 p.
|
Darbs neatbilst stundas
tēmai
|
2. Kompozicionālais
risinājums
|
|||||
2 p.
|
Objekti iekomponēti lapā,
izveidota uzdevumam atbilstoša kompozīcija, izmantoti kompozīcijas izteiksmes
līdzekļi (dominante, dinamika, ritms utt.)
|
1 p.
|
Objekti ir daļēji
iekomponēti lapā, ir dažas kompozīcijas kļūdas
|
0 p.
|
Objekti nav iekomponēti
lapā, daudz kompozīcijas kļūdu
|
3. Tehnikas pielietojums
|
|||||
2 p.
|
Ir veiksmīgi izvelēta
uzdevumam atbilstoša tehnika, labs grafiskais / kolorītiskais risinājums,
skolēns prot strādāt izvelētajā tehnikā
|
1 p.
|
Ir dažādas kļūdas grafiskā
/ kolorītiskā risinājumā, tehniskos paņēmienos
|
0 p.
|
Skolēns neprot strādāt
izvēlētajā tehnikā, ir daudz kļūdu grafiskā / kolorītiskā risinājumā
|
4. Izpildes
kvalitāte
|
|||||
2 p.
|
Darbs izpildīts ļoti
kvalitatīvi, rūpīgi
|
1 p.
|
Darbs izpildīts
kvalitatīvi, bet ir dažas nepilnības, paviršības
|
0 p.
|
Darbs izpildīts pavirši,
slikta kvalitāte
|
5. Radoša pieeja
|
|||||
2 p.
|
Darbs izpildīts oriģināli,
nestandarti, ar radošu pieeju
|
1 p.
|
Darbs izpildīts
interesanti, ir dažas jaunas idejas
|
0 p.
|
Darbs izpildīts primitīvi,
bez radošas pieejas
|
Vērtēšanas tabula un skala
Kritēriji
|
Atbilstība
tēmai
|
Kompozi-cionālais
risinājums
|
Tehnikas
pielietojums
|
Izpildes
kvalitāte
|
Radoša
pieeja
|
KOPĀ
(vērtējums
ballēs)
|
Maksimālais
punktu skaits - vērtējums
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
10
|
1.skolēns
|
||||||
2.skolēns
|
||||||
3.skolēns
|
||||||
…
|
After being in relationship with Wilson for seven years,he broke up with me, I did everything possible to bring him back but all was in vain, I wanted him back so much because of the love I have for him, I begged him with everything, I made promises but he refused. I explained my problem to someone online and she suggested that I should contact a spell caster that could help me cast a spell to bring him back but I am the type that don't believed in spell, I had no choice than to try it, I meant a spell caster called Dr AKHERE and I email him, and he told me there was no problem that everything will be okay before three days, that my ex will return to me before three days, he cast the spell and surprisingly in the second day, it was around 4pm. My ex called me, I was so surprised, I answered the call and all he said was that he was so sorry for everything that happened, that he wanted me to return to him, that he loves me so much. I was so happy and went to him, that was how we started living together happily again. Since then, I have made promise that anybody I know that have a relationship problem, I would be of help to such person by referring him or her to the only real and powerful spell caster who helped me with my own problem and who is different from all the fake ones out there. Anybody could need the help of the spell caster, his email: AKHERETEMPLE@gmail.com
AtbildētDzēstor
call/whatsapp:+2349057261346 you can email him if you need his assistance in your relationship or anything. CONTACT HIM NOW FOR SOLUTION TO ALL YOUR PROBLEMS
AKHERETEMPLE@gmail.com
or
call/whatsapp:+2349057261346
Sveicināti un sveicināti Spotcap globālo aizdevumu pakalpojumos. Mans vārds ir Klaudija Kleina, es esmu aizdevējs un arī aizdevumu konsultants.
AtbildētDzēstVai jums ir nepieciešams finanšu atbalsts? vai jums ir nepieciešams aizdevums dažādiem mērķiem? ja jūsu atbilde ir apstiprinoša, es ieteiktu jums sazināties ar manu firmu, izmantojot | spotcapglobalservices@gmail.com | vai nosūtiet mums ziņojumu vietnē WhatsApp: +4915758108767 | un jūsu kontā ir aizdevums 24 stundu laikā, jo mēs piedāvājam izcilus aizdevuma pakalpojumus visā pasaulē.
Mēs piedāvājam visa veida aizdevumu pakalpojumus (individuālais aizdevums, biznesa aizdevums un daudzi citi), mēs piedāvājam gan ilgtermiņa, gan īstermiņa aizdevumus, kā arī jūs varat aizņemties līdz 15 miljoniem eiro. Mans uzņēmums palīdzēs sasniegt dažādus mērķus ar plašu aizdevuma produktu klāstu.
Mēs zinām, ka likumīga aizdevuma saņemšana vienmēr ir bijusi milzīga problēma Personām, kurām ir finansiālas problēmas un kurām ir nepieciešams risinājums, daudziem cilvēkiem ir tik grūti iegūt kapitāla aizdevumu no savām vietējām bankām vai citām finanšu institūcijām augsto interešu dēļ. likme, nepietiekams nodrošinājums, parāda un ienākumu attiecība, zems kredītreitings vai kādi citi iemesli
Vairs nav gaidīšanas laika vai stresaino bankas apmeklējumu. Mūsu pakalpojums ir pieejams visu diennakti - jūs varat saņemt aizdevumu un veikt darījumus jebkurā vietā un vietā, kur jums tas nepieciešams
Mēs sniedzam 24 stundu pasaules klases aizdevuma pakalpojumus. Jautājumiem / jautājumiem? - Nosūtīt e-pastu uz | spotcapglobalservices@gmail.com | vai nosūtiet mums ziņojumu vietnē WhatsApp: +4915758108767 | & Saņemiet atbildi vienā mirklī.
Jūsu ģimenei, draugiem un kolēģiem nav jāzina, ka jums ir maz naudas, vienkārši rakstiet mums un jūs saņemsit aizdevumu.
Jūsu finansiālā brīvība ir jūsu rokās!